hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > هرمزگان| چالش سرویس مدارس در بندرعباس

هرمزگان| چالش سرویس مدارس در بندرعباس

قصه سرویس مدارس در بندرعباس و مشکلات آن اگرچه تکراری شده اما هنوز حل‌نشده است. 

به گزارش ایسنا، افزایش ۱۵ درصدی نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در صد و سی و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس در حالی تصویب شد که پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس رد شد. به نظر می‌رسد با توجه به افزایش تورم و هزینه‌های جاری مثل استهلاک خودرو این افزایش ۱۵ درصدی موجب نارضایتی راننده‌ها و عدم همکاری آن‌ها با شرکت‌ها شده یکی از والدین دانش‌آموزان اظهار کرد: متأسفانه شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس مدارس طرف قرارداد با سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس بااینکه با والدین قرارداد بسته‌اند و حتی مبلغی را هم دریافت کرده‌اند هنوز سرویسی برای دانش‌آموز تعیین نکرده‌اند و می‌گویند راننده نداریم و فعلا منتظر باشید. او افزود: ظاهرا راننده‌ها به علت پایین بودن نرخ سرویس مدارس حاضر به همکاری با شرکت‌ها نیستند و درواقع این اتفاقات به دنبال سامانه‌ای که امسال آموزش‌وپرورش راه‌اندازی کرده رخ داده است. این ولی دانش‌آموز خاطرنشان کرد: این وضعیت ما را دچار سرگردانی کرده و موجب به هم خوردن برنامه‌ریزی روزانه ما شده و هرروز برای جابجایی فرزندانمان به مدرسه و منزل با مشکلات زیادی مواجه هستیم. یکی از مدیران شرکت‌های تعاونی ارائه‌دهنده خدمات سرویس مدارس در بندرعباس نیز بیان کرد: به دلیل تعیین نرخ پایین‌تر از انتظار با ریزش رانندگان به دلیل به‌صرفه نبودن هزینه کرایه‌ها مواجه هستیم و همین موضوع سبب عدم ارائه خدمات مورد انتظار والدین شده است.

اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها از طریق آموزش‌وپرورش ضعیف صورت گرفت

مدیر دفتر حمل‌ونقل دانش‌آموزی سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس نیز عنوان کرد: اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان باید توسط اداره آموزش‌وپرورش و اطلاع‌رسانی به رانندگان و شرکت‌ها توسط سازمان حمل‌ونقل صورت بگیرد. حبیب آرامش تصریح کرد: ما کار خود را انجام دادیم و مشکلاتی که برای ثبت‌نام وجود داشت را حل کردیم اما اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها از طریق آموزش‌وپرورش ضعیف صورت گرفت. او ادامه داد: حتی مدارس که باید کار ثبت‌نام دانش‌آموزان را در سامانه انجام می‌دادند، این کار را انجام ندادند؛ وقتی خانواده‌ای ثبت‌نام می‌کند و می‌خواهد مدرسه را در سامانه مشخص کند و مدرسه در سامانه ثبت‌نشده چگونه می‌تواند فرآیند را تکمیل کند؟ مدیر دفتر حمل‌ونقل دانش‌آموزی سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس اضافه کرد: این مسئله باعث سردرگمی خانواده‌ها و ضایع شدن حق راننده‌ها و خانواده‌ها شده است. آرامش در خصوص راهکار حل این مشکل بیان کرد: کارگروهی برای سرویس مدارس به ریاست مدیرکل آموزش‌وپرورش هرمزگان وجود دارد که این کارگروه باید فعال‌تر عمل کند.

کاری برای رفع دغدغه اصلی خانواده‌ها انجام‌نشده است

یک عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس پیش‌ازاین در صد و سی و دومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرده بود: در سال‌های گذشته هیچ‌گونه رضایت‌مندی از سرویس مدارس از جانب آموزش‌وپرورش، رانندگان، خانواده‌ها و راهنمایی و رانندگی وجود نداشته و با افزایش و عدم افزایش نرخ کرایه سرویس‌ها هم مسائل تغییری نکرده است. رضا حیدری زاده بیان کرد: شورا آن‌طور که باید به مسئله سرویس مدارس نگاه نکرده و تبدیل به محلی برای تصویب نرخ‌ها شده است و این در حالی است که کاری برای رفع دغدغه اصلی خانواده‌ها انجام‌نشده است. او ادامه داد: سؤال این است که چه کسی بر نرخ کرایه‌ها، قراردادها، عملکرد شرکت‌ها و کیفیت و امنیت سرویس‌دهی به دانش‌آموزان ناظر است؟ هر سه ارگان سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس، اداره کل آموزش‌وپرورش هرمزگان و راهنمایی رانندگی مسئولیت این موضوع را به عهده نمی‌گیرند. این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: در سال‌های گذشته شاهد تعداد بالای دانش‌آموزان در سرویس مدارس بوده‌ایم اما کسی نمی‌داند باید این موضوع را توسط کدام متولی پیگیری کند؛ باید تکلیف روشن شود که چه کسی متولی و پاسخگوی این مسئله است و سهم آموزش‌وپرورش، سازمان حمل‌ونقل، راهنمایی و رانندگی، شرکت ارائه‌دهنده خدمات حمل‌ونقل، مدرسه و راننده از قراردادها چقدر است؛ یک نهاد باید مسئولیت دانش‌آموز را به عهده بگیرد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد